Årsberetning 2019: Et år med fokus på viden, udvikling og relationer

I vores årsberetning giver vi dig et indblik i det forgangne år i Danmarks førende advokatvirksomhed. Du får blandt andet et indblik i nogle af vores mest markante sager, i vores medarbejderes dagligdag og bedrifter, i hvordan vi arbejder med viden og i vores arbejde med CSR, Verdensmål og børn, unge og uddannelse.

Vores medarbejderes kloge hoveder gør, at vi hver dag sætter standarden i advokatbranchen. Sammen. Derfor investerer vi i vores medarbejdere. I 2019 uddannede vi et stort hold erhvervsadvokater, vi søsatte vores lederudviklingsprogram, og vi blev nomineret til HR-prisen for vores fokus på vores medarbejderes sundhed og balance. Og så er vi også stolte af for andet år i træk at blive kåret til de jurastuderendes foretrukne arbejdsplads.

I 2020 skal vi videreudvikle det store arbejde, som vi i det seneste år har lagt i at skabe en lang række klientorienterede legal tech-løsninger. Løsninger, der med udgangspunkt i vores juridiske rådgivning gør hverdagen lettere for både vores jurister og vores klienter. I årsberetningen kan du blandt andet læse mere om, hvordan vi arbejder med viden, og om hvordan vi sammen udvikler vores egen og vores klienters forretning. Årsberetningen indeholder også vores årlige Communication on Progress, hvor vi giver dig et indblik i vores arbejde med Global Compacts ti principper for samfundsansvar.

Som betroet rådgiver og sparringspartner skal vi ikke blot levere juridisk toprådgivning til vores klienter. Vi skal også have en dyb forretningsforståelse. Derfor lancerede vi i 2019 Kromann Reumert Mini MBA, der er et internt uddannelsesprogram, der er skræddersyet til at give vores advokater en endnu stærkere forretnings- og klientforståelse.

Vi vil gerne takke vores klienter for den tillid, de viser os i deres daglige udfordringer. Vi er stolte af at assistere på sager af stor betydning for vores klienters forretning, store som små, nationale som internationale.

Rigtig god læselyst.

Anders Stubbe Arndal                                  Arne Møllin Ottosen
Managing partner                                      Bestyrelsesformand

Denne årsberetning udsender vi i marts 2020 – midt i en verdensomspændende Coronakrise. COVID-19 vil uden tvivl være et bagtæppe, der vil præge samfundslivet, erhvervslivet og dermed også advokaternes arbejdsliv i den kommende tid. Flere virksomheder har suspenderet deres forventninger til 2020 i lyset af den alvorlige og ekstraordinære situation. I denne årsberetning ser vi tilbage på 2019 – et år med fokus på viden, udvikling og relationer.

Som advokater er vi ikke blot juridiske rådgivere; vi er også betroede sparringspartnere for mange mennesker og virksomheder. Effekterne af COVID-19 og myndighedernes tiltag vil komme til at fylde meget i 2020 og givetvis også efterfølgende år. Mange virksomheder får derfor brug for, at deres rådgivere har forretningsforståelse og forstår, hvordan netop deres virksomhed påvirkes af Coronakrisen, og hvilke formildnende tiltag man kan tage, om nogen. Vores fokus vil også i 2020 være at understøtte vores klienters forretning med relevant, forretningsorienteret og konkret anvendelig juridisk rådgivning.

Anders Stubbe Arndal
Arne Møllin Ottosen